Hallon mobilabonnemang

Hallon
Fria
Samtal
2GB/mån
Surf
Fria
SMS/MMS
0 mån
Bindning
99 kr
Pris / mån
Hallon
Fria
Samtal
4GB/mån
Surf
Fria
SMS/MMS
0 mån
Bindning
149 kr
Pris / mån

Hallon

Hallon anser att det är viktigt att vara tillgänglig för sina kunder. Därför kan du hitta Hallon på olika sociala medier som Facebook, Twitter, Instagram, Trustpilot och Youtube. Här kan du ställa frågor, få insikt i Hallons vardag, titta på eller recensera reklamfilmer och läs om andras erfarenheter med Hallon.

Hallon har funnits sedan 2000 och började ursprungligen som ett svar på högtelefoniföretagens höga priser och oslagbara prenumerationer. Hallon var den första mobilabonnemang som endast var tillgänglig online, vilket möjliggör för kunderna att fungera online. Hallons grundläggande idé bygger på transparenta priser och kunder först. Enligt Hallon värderas de högt av det faktum att tjänster och produkter fungerar, kunder behandlas ordentligt, räkningarna är korrekta och företaget är betrodat. Hos Hallon skrivs ingenting med små och kommuniceras på ett språk som förstås.

Villkor

Det finns några allmänna villkor som Hallons kund, men de olika tjänsterna har ytterligare villkor som bör beaktas. Du kan alltid se i orderbekräftelsen på din valda prenumeration, exakt vilka ytterligare villkor du borde vara medvetna om.

För att kunna prenumerera på Hallon måste du först och främst vara officiell. Dessutom måste du ha ett giltigt email eftersom Hallon exklusivt är elektronisk. Du kommer att kontaktas via det anmälda e-postmeddelandet angående orderbekräftelser, avtal med Hallon, prisändringar och prenumerationsvillkor. Men hej kan skicka fysiska bokstäver om det behövs.

Som kund hos Hallon har du alltid 14 dagar tillbaka efter att du har mottagit orderbekräftelsen.

Hej använder din personliga information och användardata för att kunna debitera för din användning. Exakt vilken information som Hallon sparar beror på vilken tjänst du använder och personuppgifter innehåller bland annat namn, adress, e-post, telefonnummer, ip-adress, dataöverföringsbelopp, starttid och samtalstid. Dessutom lagras SIM-kort IMSI / ICC, telefon IMEI-nummer och platsdata för mobila tjänster och för Internet-tjänster lagras serienumret på datorn och ip-adresserna.

Det är ditt ansvar som kund att se till att de enheter du ansluter till Hallons nätverk är CE-märkta och att enheten kan anslutas till Hallons nätverk och att den används i enlighet med syftet.

All kontakt med Hallon görs elektroniskt via självbetjäning på Hallons hemsida. Här kan du till exempel se aktuella avtal med Hallon, se din användning, betalningar, saldon och samtalslistor. Dessutom kan du välja bort ditt Hallon-konto, blockera din enhet, ändra koder, ändra personlig information, t.ex. adress och e-post, och du kan beställa nya objekt.

Hej skickar inte räkningar, men du kan alltid hitta din användning och betalningar via självbetjäningssystemet.

Betalning till ditt Hallon-konto är också elektroniskt, och det är ditt ansvar som kund att se till att din balans är positiv. Båda kan optimeras manuellt mot en avgift, och med automatisk betalning. Betalning kommer alltid att ske i förskott, och med automatisk betalning kommer Hallon att dra tillbaka direkt från ditt kreditkort. Dock har Hallon rätt att dra av en avgift för denna tjänst. Automatisk betalning innebär att Hallon drar varannan månad om Hallon-kontot inte är negativt under månaden. Är det det, kommer Hallon att dra regelbundet. Du kommer alltid att få ett meddelande om detta. När du skapar ett automatiskt betalningsavtal väljer du ett belopp som dras varje gång. Är ditt valda belopp till exempel $ 199 eftersom du har en paketlösning som kostar detta och ditt saldo blir negativt med 10 kr., Kommer Hallon fortfarande att dra av 199 kr. Hej drar dock högst 1000 kr. idag.

Om du har fler prenumerationer på Hallon och är registrerad för automatisk betalning, kommer Hallon att dra tillbaka. Om du registrerar dig för automatisk betalning kommer du inte att bli underrättad om ditt saldo blir negativt, men du kommer bli underrättad när pengar har tagits tillbaka från ditt konto. Om det inte finns några omslag på ditt kreditkort kommer du att bli underrättad.

Förbrukningsavgifter och avgifter dras direkt från ditt kreditkort. Är ditt saldo under $ 50, får du ett meddelande och slår ditt saldo 0, du kommer att få ett meddelande via e-post eller text. Är ditt Hallon-konto negativt med mer än $ 200 eller längre än sju dagar, utgående samtal, SMS, MMS och data blockeras. Denna barriär avslutas automatiskt när det negativa beloppet betalas. Det kan emellertid vara förseningar i konsumtionen, och du kan därför meddelas att det finns $ 30 på ditt Hallon-konto, även om det kanske redan är i minus.

Om det inte finns någon insättning på ditt Hallon-konto kan Hallon skicka återbetalningar och rapportera detta till inkasso och dessutom debitera en delbelopp.

Hallon har rätt att stänga ditt Hallon konto om du inte följer olika förpliktelser eller om Hallon finner din konsumtion betydligt annorlunda än normalt. Åtaganden som tillåter Hallon att blockera ditt konto inkluderar att betala dig en betald betalning, betalad till ditt Hallon-konto, om det är negativt och använda utrustning som är CE-märkt. Dessutom får du inte begå trakasserier mot Hallons anställda eller andra kunder och avslöja felaktiga uppgifter.

Om du inte betalar några förfallna skulder kan du inte skapa en ny prenumeration på Hallon innan den betalas.

Om du vill avbryta din prenumeration kan detta göras med en månads uppsägning eller till en avgift som inkluderar det belopp som täcker din prenumeration till uppsägning. Om det finns en teckningstid på din prenumeration, kan prenumerationen endast avslutas om du betalar hela beloppet av obligationsperioden. Om du har pengar på ditt Hallon konto, kommer de att återbetalas senast en månad efter uppsägningstiden.

Privat

Som privatperson hos Hallon måste du ange ditt namn, den nationella registreringsadressen och e-postadressen. Som enmansinnehavare måste ytterligare CVR-nummer tillhandahållas. Dessutom gäller ovanstående villkor samt eventuella ytterligare villkor som beror på typen av prenumeration .prs där. Välja säkerställer en ömhet och beslutsamhet när du är utomlands. Återställ. Att välja garanterar en konsument

Mobil chef

MobilChef kan användas med fördel av företag eller familjer. Med MobilChef kan flera Hallon-nummer samlas in under ett konto så att du kan hålla reda på medlemmarnas utgifter, redigera medlemmarnas abonnemang, överföra pengar, säkra fasta betalningar eller återkalla medlemmarnas abonnemang. Medlemmarna kan dessutom delas in i grupper, t.ex. arbetsavdelningar. Det är gratis att skapa ett MobilChef-konto och lägga till medlemmar i det här.

Bredband

Har du ett mobilt bredband på Hallon, gäller ovanstående villkor. Dessutom innebär ett mobilt bredbandsavtal att du inte kan använda abonnemanget för telefoni eftersom röstkortet är blockerat för rösttrafik. Å andra sidan har du möjlighet att skicka och ta emot SMS och MMS, och att du har tillgång till 3G i områden med 3G-täckning. Om du är i tvivel om användningsgränsen, hastigheten eller priset kan du hitta det i din orderbekräftelse.

När du använder mobilt bredbandsinternet är inte krypterat.

När du ställer in en mobil bredbandsuppgörelse, överväg om du vill ha ett fast månadsbelopp eller ett fast daglig belopp. Det fasta beloppet är din förbrukningsgräns. Om du väljer att beräkna din konsumtion varje månad beräknas den första månaden och därmed återställas. Om du inte använder alla dina data kommer den inte att överföras till nästa månad. Om du väljer den dagliga gränsen beräknas förbrukningen per. idag. Om du överskrider användningsgränsen kan Hallon blockera eller sänka hastigheten. Mängden data kan inte användas utomlands, och du debiteras separat om du är utomlands.