Tappx-guiden till nuvarande och kommande mobilannonsformat

Skriven av Oscar Karlsson - Mars 26, 2018

Tappx-guiden till nuvarande och kommande mobilannonsformat Det sätt på vilket människor interagerar och engagerar sig i annonser förändras ständigt. Det är ingen hemlighet att varumärkenas nuvarande och framtid är att utnyttja meddelandetjänster över våra stora mobila ekosystem av smarta enheter, och i synnerhet att utnyttja programmatisk teknik för att kommunicera med användarna. Varumärken söker ständigt nya sätt att upphetsa och engagera publik. Det är inte bara viktigt att bara fokusera på de kanaler som används för att drabba användarna, men vi måste också utforska olika metoder där vi kan bygga inom varje kanal och därmed maximera effekten. Med den pågående sökandet efter nya mobilannonsformat är marknadsförare villiga att gå utöver de befintliga. Det finns ett ständigt behov av nya format som dra nytta av ny teknik och programvara. Vi letar kontinuerligt efter nya format som erbjuder djupare engagemang, förbättrade intäktsströmmar, samtidigt som de är hypermålade för konsumentintressen. Smarta enheter är tätt vävda i vardagen. De är en funktion för våra livsstilar, därmed en betydelse för design, format, relevans och placering av annonser som serveras över våra många mobilskärmar. Av alla dessa områden går mobilt annonsformat genom en omvandlingsperiod, med innovativa utvecklingar direkt i horisonten. Över hela spektrumet av nuvarande mobilannonsformat måste vi först diskutera dagens kung i annonsformat, videoannonsen. I USA bara förväntas digitala videoutgifter öka med dubbelsiffriga årliga räntor fram till 2021 och nå en överväldigande $ 22 miljarder USD (Source eMarketer 2018). Särskilt omnämnande måste ges till det belönade videoannonsformatet, vilket är ett mycket framgångsrikt format som används. Baserat på vårt omfattande arbete inom den mobila spelvärlden, är belönade videoannonser mycket efterfrågade från våra annonspartners över Tappx-nätverket. Belönade annonser ger en tydlig värdeutbyte - när användare visar en videoannons i spelet, belönas de med tillgångar i spelet, till exempel vapen, nya liv och spelmynt eller ny spelnivååtkomst. Videoannonsformat är enormt kraftfullt på många nivåer, främst för att de hjälper till att kommunicera stora mängder information på ett mycket kort tid. Efter videoannonser flyttar vi till 360 interaktiva annonser. I det här formatet kan användarna visa produkter från flera vinklar, inklusive rotering eller vändning av en bild, så att användarna kan få olika produktperspektiv. Ny forskning från IPG Media Lab rapporterade att videoannonser med 360 graders funktionalitet driver 7% högre köpintention på smarta enheter och en 12% ökning av tron ​​att ett varumärke har en "unik historia att berätta" jämfört med videoannonser. Nästa generation av mobilannonsformat är flytten mot äkta AR och VR. I år kommer vi att bevittna den verkliga kraften bakom AR / VR, vad gäller teknikens omfattning och omfattning av publiken, vilket ger marknadsförare möjlighet att följa sina kampanjer med ökad interaktivitet, djupare nedsänkning och hypermålad personalisering. Eftersom spel är en mycket populär aktivitet på smartphones, bör vi inte glömma bort spelbara annonser och de nära oändliga formerna som de kan ta. Spelbara annonser ger användarna chansen att interagera och engagera sig med ett app / spel innan de har laddat ner det. Försök innan du köper om du vill. De erbjuder attraktiva engagemang och konversationsräntor. Ankomsten av 5G kommer också att leda till visuella annonsupplevelser till en högre nivå och det kommer därför att skapa nya mellanslag och mätvärden för mätning av effektivitet, engagemang och prestanda, såsom spårning med mätvärden som omvandlingar efter visning, synbarhet och hörbarhet, och många fler. Ett av de mest spännande men ändå "bra gamla" annonsformat som har bevittnat en återuppkomst är ljudannonsformatet. Detta ökande intresse för ljudformat är korrelerat med det stora antagandet av konsumenterna av musikströmmande tjänster. Dessa typer av ljudannonser, som kan serveras programmatiskt, öppnar nya sätt för segmentering av publiken, som emotionella segmenteringar enligt sinnets sinn när människor lyssnar på vissa genrer av musik. Men det finns också en bredare horisont för ljudannonser. I framtiden kommer de att öka sin karaktär samtidigt som antagandet av smarta smarta röstassistenter som Siri, Alexa, fortsätter Cortana att växa. Det råder ingen tvekan om att rösttekniken kommer att förändras som konsumenterna engagerar sig i varumärken, och hur varumärkena presenterar sig för konsumenterna. Reklambranschens framtid är som det förflutna, vilket innebär att det är i ständig utveckling och med den oavslutade strävan efter människors uppmärksamhet. Vad som uppskattar användarna i denna bransch är hur tekniken slår samman och omformar över alla aspekter av mänskligt liv, vilket öppnar sig new kanaler och sätt att kommunicera med publiken.

abonnemang mobil