Lagen om attraktion i en mobil-första värld

Skriven av Oscar Karlsson - Mars 27, 2018

Lagen om attraktion i en mobil-första värld Att nå rätt publik är en konstant utmaning för apputvecklare, utgivare och annonsörer. Att enkelt samla en stor publik är inte lätt - men viktigare är det inte strategiskt och driver inte tillväxt eller intäkter. Utan rätt kunder - de som aktivt kommer att engagera - ett varumärkes mobilapp är dömd för att gå vilse i marknadsplatsen. Priset för att förvärva det felaktiga publikum. Att skaffa en publik av något slag kan vara utmanande, men att skaffa rätt användare som kommer ladda ner en mobilapp, engagera sig ofta och göra inköp i app är ännu svårare - för att inte tala om dyrt. Över iOS och Android-plattformar är den genomsnittliga kostnad per app per nedladdning $ 162,22. Att uppmuntra nedladdningen, användarregistrering, inköp och lagring i appen, kommer med egna kostnader. Precis när mobilapputvecklare, utgivare och annonsörer tror att de har bestämt sig för hur de ska nå sin idealiska publik, stiger marknadens skift och förväntningar. Om de försummar eller helt enkelt saknar skickligheten för att tillgodose deras målgrupps nya behov kvarstår de med hundratals appladdningar som flyter i eter och är meningslösa till deras ROAS-avkastning. En av fem användare kommer bara att öppna en applikation en gång och sedan överge allt tillsammans. Även om det här är en förbättring från 2017, utgör det fortfarande ett anmärkningsvärt hot mot apputvecklare och annonsörer. Varför förlorar vissa användare intresse efter bara en interaktion med visst innehåll? Är ditt varumärke säkrare för din app (er)? Utmaningen är att begränsa fokus och ansträngningar på rätt personer som kommer att motiveras inte bara för att ladda ner appen en gång, men också att återinträda. Leverera innehåll som driver engagemang och återinträdes. Användarförvärv ligger i tankarna hos mobilapputvecklare och utgivare över hela världen och med den höga kostnaden för att skaffa användare - inklusive felaktiga användare - är det viktigt att mobilappsäljare vet exakt hur man levererar engagemangskörningsinnehåll. I genomsnitt spenderar användare i USA cirka 2,3 timmar på mobilenheten varje dag. Detta representerar ett betydande tidsfönster för att infoga ditt mobilmärke i sina sinnen. En ny undersökning visar att 85 procent av marknadsförare planerar att öka sin investering i video 2018, en hel 10 procent från 2017. Det digitala landskapet har skiftat och videon fortsätter att växa i popularitet från år till år. Video är framtiden för mobilmarknadsföring och förväntas hävda mer än 80% av all webbtrafik sen 2019. Investering i video kan hjälpa ditt varumärke att vara relevant i den här första världens första värld. Digital video-marknadsföring blev en dollar på 135 miljarder dollar i USA 2017. Det är ett konkurrenskraftigt men också mycket effektivt utrymme. Med en publiks ständigt förkortande uppmärksamhetspanel är video uppmärksamt för framgångsrika mobilmarknadsförare. Video tillgodoser behoven i vår mobila första värld och gör ditt varumärke minnesvärt. Locka de mest värdefulla kunderna. Data erbjuder värdefull inblick i användarnas sinnen och AI och maskininlärning öppnar möjligheter att lära sig hur och när en användare är mest sannolikt att engagera sig. Ändå förändras dessa element ständigt. Varumärken behöver fokusera reklaminsatser på dem som de tror verkligen kommer att dra nytta av eller njuta av deras tillämpning - saker som App Store Optimization (ASO) insatser och sociala medier utnyttjande kan vara effektiva. Att använda en rad olika resurser kan ge dig ett ben på andra appmarknadsförare som bara fokuserar på att optimera sin app för Apples App Store och Google Play. En av fyra appanvändare upptäcker appar genom enkla online-sökningar som inte är relaterade till appar - bra tidsbestämda annonser och nedladdningserbjudanden kan vara mycket effektiva eftersom de relaterar till någons första online-sökning. Användarförvärv är avgörande för mobilapplikationssucces, men det är inte det enda elementet för att driva tillväxten. Engagemang och återinträde är de viktigaste faktorerna för att skapa en konkurrenskraftig tillväxtmarknadsstrategi. När en användare redan har laddat ner appen och visat intresse, utnyttja denna första handling av engagemang och motivera dem att göra mer i framtiden. Vid appinstallation är det sista som en ny användare vill bombarderas med en mängd frågor, förfrågningar och verifieringar. Timing är allt, som ordspråket säger. Tänk på användarupplevelsen och låt den vara en topprioritet. Omvandlingsfrekvensen blir större eftersom användarupplevelse blir av största vikt Investeringar i användarförvärv är nödvändiga för någon marknadsföringsstrategi, men engagerande och återinträde med användare är nyckeln till premium mobilappar för att se bättre avkastning. Och med tanke på att användare spenderar 30 timmar per månad i mobila applikationer, har tillgång till rätt personer vid rätt tid aldrig varit mer uppnåelig.

Jämför mobilabonnemang